Informaţie de contact

Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova

Anticameră
tel.:  022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md

Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md

 

Linia telefonică de informare
și anticorupție: 080080080

 

Instituţii de stat ale R. Moldova

28 Martie, 2024

Tot mai mulţi furnizori măsoară și dau publicităţii parametrii de calitate a serviciilor de comunicaţii electronice

În perioada ianuarie – septembrie 2015, numărul furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice care au măsurat trimestrial parametrii de calitate a serviciilor furnizate a crescut cu 6,6% și a însumat 144 de furnizori, arată Raportul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) cu privire la rezultatele monitorizării parametrilor de calitate înregistraţi în trimestrul III al anului 2015, publicat astăzi pe pagina web oficială a ANRCETI. Tot astăzi pe site au fost publicate şi Informațiile privind asigurarea parametrilor de calitate a serviciilor, prezentate ANRCETI de cei 144 de furnizori.

Informațiile respective conțin valorile parametrilor de calitate a serviciilor, măsurate de către furnizori în trimestrul III al anului 2015, și valorile acestor parametri recomandate de ANRCETI pentru serviciile respective. Prin publicarea acestor date ANRCETI urmărește asigurarea transparenței indicatorilor de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice, oferind astfel consumatorilor acces la informații comparabile despre calitatea serviciilor prestate de furnizori.

Potrivit raportului, din cei 144 de furnizori, care au prezentat ANRCETI informațiile despre parametrii de calitate a serviciilor, 45 - dețin pagini de Internet, dintre care numai 33 de furnizori au publicat datele respective pe paginile sale electronice. În același timp, 11 furnizori activi pe piața serviciilor de comunicații electronice nu şi-au onorat obligația de măsurare a parametrilor de calitate a serviciilor în trimestrul III al anului curent. Autorii raportului notează că ANRCETI va iniția, în conformitate cu prevederile normelor legale, procedura de sancționare a acestor furnizori. Listele furnizorilor în cauză, precum şi a celor care au prezentat informaţiile respective se regăsesc în anexele raportului respectiv.

În raport sunt nominalizaţi, de asemenea, unii furnizori ai serviciilor de telefonie mobilă, de acces la Internet şi de televiziune contra plată care au admis, în perioada de referinţă, abateri de la valorile parametrilor de calitate recomandate de ANRCETI.

ANRCETI a stabilit valorile recomandate ale parametrilor de calitate la serviciile publice de comunicaţii electronice prin Hotărârea Consiliului de Administrație nr.278 din 17.11.2009. Conform acestei hotărâri, furnizorii au obligaţia să măsoare trimestrial parametrii de calitate a serviciilor prestate, să prezinte ANRCETI informația despre valorile acestor parametri, iar ulterior să o publice în oficiile sale comerciale şi pe paginile proprii de Internet.

18 noiembrie 2015

Ultima actualizare: 18/11/2015