Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova
Anticameră
tel.: 022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md
Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md
15 Iunie, 2025
La 22 mai 2025, Sergiu Gaibu, directorul Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), a participat în cadrul Clubului de presă cu tema: Protecția consumatorilor de servicii de telefonie, internet, televiziune și comunicații poștale, eveniment organizat în cadrul proiectului „Consolidarea cadrului de protecție al consumatorului în Republica Moldova”, implementat de către Centrul Analitic Independent Expert-Grup, în parteneriat cu Institutul pentru Politici și Reforme Europene, cu sprijinul Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova și Fundația Soros Moldova.
Directorul ANRCETI a prezentat principalele mecanisme de reglementare și supraveghere aplicate în scopul protejării consumatorilor și acțiunile întreprinse pentru creșterea transparenței și îmbunătățirea calității serviciilor oferite de furnizorii de comunicații electronice și servicii poștale.
Au fost discutate cele mai frecvente probleme semnalate de consumatori, modul de soluționare a petițiilor înregistrate la ANRCETI, precum și instrumentele puse la dispoziția utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și poștale, și anume: harta de acoperire cu servicii mobile (https://harta.anrceti.md/#/home), comparator de oferte servicii mobile (https://comparator.anrceti.md/) și comparator de servicii poștale (https://tarife.anrceti.md/).
Un punct important al discuțiilor a vizat drepturile consumatorilor în contextul implementării pachetului „Roaming ca acasă” între Republica Moldova și Uniunea Europeană și evitarea costurilor suplimentare la serviciile de roaming.
Sergiu Gaibu a subliniat că pachetul de ”Roaming ca acasă” a adus deja beneficii semnificative cetățenilor moldoveni, care au utilizat serviciile de voce, SMS și date mobile în spațiul UE, fapt ce se reflectă în datele statistice ale ANRCETI pentru anul 2024. Astfel, evoluțiile înregistrate arată o triplare (+186%) a consumului de date în roaming pentru utilizatorii din țara noastră care au călătorit în Uniunea Europeană, însumând 1,7 mln. GB., o creștere de 110% a volumului traficului de voce, alcătuind 17,3 mln. min. și o dublare (+99%) a numărului SMS-urilor, totalizând 3 408,8 mii de mesaje.
Aceste tendințe confirmă interesul sporit al utilizatorilor din țara noastră pentru utilizarea serviciilor mobile în spațiul european, în condiții avantajoase, similare celor de pe teritoriul național.
Autoritatea încurajează consumatorii să se informeze cu privire la drepturile lor, să raporteze practicile neloiale și să beneficieze de acces la un ecosistem digital protejat și corect pentru toți.
Amintim că utilizatorii serviciilor de comunicații electronice și poștale pot accesa informații, consultanță și suport în soluționarea problemelor, contactând ANRCETI prin intermediul Centrului Unic de Apel pentru Consumatori la numărul de telefon 022 51 51 51, selectând butonul 5.
22 mai 2025