Numere naționale scurte 116xxx deschise spre atribuire
Ghiduri pentru furnizori
Planuri de control
Formulare
Plăţi furnizori
Harta de acoperire
Comparator de oferte
Ghiduri tematice
Portabilitatea numerelor
Protecția datelor cu caracter personal
Intrebari frecvente
Petiţii şi reclamaţii
Consultări on-line
Linia telefonică de informare și anticorupție (apel gratuit)
Verifică viteza Internet
Adresa: bd. Ştefan cel Mare, 134 MD-2012, Chişinău Republica Moldova
Anticameră tel.: 022 251 317 fax: 022 222 885 e-mail: office@anrceti.md
Relații cu mass-media tel.: 022 251 364 e-mail: stela.iacob@anrceti.md
Linia telefonică de informare și anticorupție: 080080080
04 Octombrie, 2024
Portarea numărului se va face numai la cererea Dvs., în momentul în care decideţi să renunţaţi la un furnizor de servicii publice de telefonie şi doriţi să utilizaţi serviciile altui furnizor. Contractul încheiat cu furnizorul de servicii de telefonie la care renunţaţi încetează în momentul finalizării procesului de portare. Puteţi porta orice număr de telefon, dar numai într-o reţea de acelaşi tip: numărul mobil spre o altă reţea de telefonie mobilă, numărul fix către o altă reţea de telefonie fixă din aceeaşi zonă geografică.
Atunci când Vă hotărâţi să deveniţi abonatul unui alt furnizor, dar doriţi să păstraţi numărul de telefon, trebuie să depuneţi o cerere la furnizorul al cărui abonat doriţi să deveniţi. Acesta va întreprinde toate acţiunile necesare pentru asigurarea procesului de portare a numărului Dvs.
Termenul de realizare a procesului de portare nu poate depăşi, în condiţii normale, 5 zile lucrătoare. La cererea solicitantului, termenul de portare poate fi prelungit până la 30 zile calendaristice.
Furnizorii serviciilor publice de telefonie au obligaţia să Vă ofere informaţii detaliate despre procesul de portare a numerelor prin: • serviciul de relaţii cu clienţii, • transmiterea informaţiilor în scris, la solicitare, • pagina proprie de Internet.
Nu. Portabilitatea există pentru a Vă permite să schimbaţi, la cerere, reţeaua, păstrându-vă numărul de telefon cu care V-aţi obişnuit. Dacă doriţi să rămâneţi în aceeaşi reţea, dar să Vă schimbaţi condiţiile contractuale trebuie să negociaţi cu furnizorul de servicii condiţii care se potrivesc mai bine pentru Dvs.
Numerele portate nu-şi schimbă formatul şi destinaţia.
Da, în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea să-şi păstreze numărul atunci când se transferă de la un furnizor la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid) şi tehnologia aplicată (GSM, CDMA, 3G, 4G etc).
În acest caz, creditul rămas neutilizat NU va fi transferat.
Dacă apelaţi din reţeaua Dvs. un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, veţi auzi un ton distinctiv care semnalează că numărul de telefon a fost portat în altă reţea. Astfel, aveţi posibilitatea de a decide dacă doriţi să renunţaţi sau nu la apelul respectiv.
Puteţi afla în ce reţea se află un număr de telefon din următoarele surse: • de la furnizorul Dvs. prin intermediul serviciului relaţii cu clienţii; • accesând www.portare.md şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate.
Portarea este posibilă, cererea nu poate fi refuzată în acest caz. În urma portării, contractul încheiat cu furnizorul de la care plecaţi încetează. Cererea de portare reprezintă o solicitare de încetare a furnizării serviciilor de telefonie de către furnizorul de la care doriţi să plecaţi (furnizor donor).
REŢINEŢI ! Transferul la un alt furnizor nu Vă scuteşte de obligaţiile contractuale pe care le aveţi faţă de furnizorul de la care plecaţi.